|
Eğitim Öğretim İle İlgili Belgeler > Yazılı Soruları, Yazılı Arşivi > Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yazılı Soruları > Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 8. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılı Soruları
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 8. SINIF 2. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (5) (TEST)
… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI …………………..… OKULU 8/… SINIFI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 2. DÖNEM 2. YAZILISI
Tarih: …/…/……
ADI SOYADI:………………………… NU:………….. PUAN:………
1. Dindeki farklı anlayışların ortaya çıkmasında aşağıdakilerden hangisinin doğrudan bir etkisi olamaz?
A-İnsanın yapısı
B-Kültürel ortam
C-K. Kerim’in ve Hz. Muhammed (sas.)’in söz ve uygulamalarının farklı şekilde anlaşılıp yorumlanması
D-Estetik değerler
2. Aşağıdakilerden hangisi tasavvufî yorumlardan biri değildir?
A-Mevlevilik B-Şiilik C-Alevilik-Bektaşilik D-Nakşîlik
3. Aşağıdaki ayetlerden hangisi verdiği öğüt bakımından diğerlerinden farklıdır?
A-“ Sevdiğiniz şeylerden (Allah rızası için) vermedikçe iyiliğe erişemezsiniz. Her ne verirseniz, şüphesiz Allah onu bilir.”( Âl-i İmrân suresi, 92)
B-“…Sakın bir kavme olan kininiz sizi adaletsizliğe itmesin! Adaletli davranın! Takvaya en yakın olan odur. Allah'tan korkun! Çünkü Allah, bütün yaptıklarınızdan haberdardır.”(Maide suresi, 8)
C- “…Anne-babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolda kalmışa ve elinizin altındakilere(işçi, hizmetçi vb.) iyilik edin. Şüphesiz Allah, büyüklük taslayıp, kibirlenen hiçbir kimseyi sevmez.”(Nisa suresi, 36)
D- “Sizden birinize ölüm gelip çatmadan önce, size nasip ettiğimiz imkânlardan Allah rızası için harcayın!” (Münâfikûn suresi, 10)
4. Peygamberimiz: “Bir kimse, kendisi için istediği şeyi başkası için de istemedikçe mümin olamaz.” buyurmaktadır.
Aşağıdaki yargılardan hangisi bu cümlede anlatılmak istenen düşünceyi en doğru şekilde ifade etmektedir?
A-Mümin olmak için gereken özelliklerden bir tanesi de, kişinin kendisi için istediğini başkası için de istemesidir.
B-İnsan önce kendi isteklerini karşılamalıdır.
C-Mümin olmak, hem kendine hem de başkalarına bir şey istemekle mümkündür.
D-Her mümin, kendisi ve başkaları için bir şeyler istemelidir.
5. Kurban ibadeti…
A-Bize başkalarını da düşünme ve onlara yardım etme alışkanlığı kazandırır.
B-Kişiye ibadet etmenin hazzını yaşatır.
C-Toplumsal bilincin canlanmasına, dostluk ve kardeşlik ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar.
D-Hepsi
6. Aşağıdakilerden hangisi israfın zararlarındandır?
A-Kişiyi başkalarına muhtaç eder. B- Allah’ın hoşnutsuzluğuna neden olur.
C- Toplumun ekonomik yönden zayıflamasına neden olur. D-Hepsi
7. “İyilikle kötülük bir olmaz. Ey inanan kişi! Sen kötülüğü en güzel bir şekilde uzaklaştır. O zaman bir de bakarsın ki, seninle arasında düşmanlık bulunan kimse candan, sıcak bir dost oluvermiştir.” (Fussılet suresi, 34) ayetinde öğütlenen tutum aşağıdakilerden hangisidir?
A-Yapılan kötülüğü görmezden gelmeliyiz.
B-İnsanlarla candan dost olmak için çalışmalıyız.
C-Kötülüğü engellemenin en iyi yolu; ona iyilikle karşılık vermektir.
D-Kötülüğe kötülükle karşılık vermeliyiz.
8. ”Allah’ın iyi kulları içleri çektiği halde yiyeceği yoksula, öksüze ve esire yedirirler ve şöyle derler: Biz sizi sadece Allah rızası için doyuruyoruz; bir karşılık ve teşekkür beklemiyoruz.” (İnsan suresi, 8-9) ayetinden aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılabilir?
A-Kişinin başkalarının ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarına tercih etmesi büyüklüktür.
B-İyilik, sadece Allah rızası için yapılmalıdır.
C-Karşılık beklenerek yapılan iyilik; iyilik değildir.
D-Hepsi
9.
1-Konuştuğu zaman yalan söyler,
2-Söz verdiği zaman sözünde durmaz,
3-Emanet edildiği zaman hıyanet eder.
Hz. Muhammed (sas)’e göre bu üç özellik kimlerin belirtisidir?
A-İkiyüzlülerin B-Allah’ı inkâr edenlerin
C-Yalancıların D-Allah’a eş koşanların
10. “Yiyiniz, içiniz; ancak …………… etmeyiniz. Şüphesiz Allah ……… edenleri sevmez” (A’raf suresi, 31) ayetinde boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcüklerden hangilerinin gelmesi uygun olur?
A-israf-israf B-israf-cimrilik
C-kötülük-kötülük D-gıybet-gıybet
11. Bir insana yapılan her türlü maddi ve manevi haksızlığa kul hakkı denir. Allah her suçu affedebilir fakat kul hakkına karışmaz. Üzerinde kul hakkı (bilgi yelpazesi.net) bulunan bir kimsenin, hakkını aldığı kimselerle helalleşmesi gerekir. Kul hakkını bireysel ve toplumsal içerikli kul hakkı olarak ikiye ayırabiliriz.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi toplumsal içerikli bir kul hakkı değildir?
A-Bir arkadaşımıza hoşlanmayacağı bir şaka yapmak
B-Kaçak elektrik kullanmak
C-Okulumuzun eşyalarına kasıtlı ya da kasıtsız zarar vermek
D-İçme suyu kaynaklarını kirletmek
12.
“Hakikat apaçık ortadadır, dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin”(Bakara suresi, 185)
“Eğer Rabb’in dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi elbette topyekûn iman ederlerdi. Böyle iken; sen mi iman etsinler diye insanları zorlayacaksın!” (Yunus suresi, 99)
“…Sana düşen; sadece duyurmaktır...” (Ra’d suresi, 40)
Yukarıdaki ayetlerden çıkarılabilecek en doğru yargı hangisidir?
A-Dinde zorlama yoktur.
B-İmanın bilgiyi de aşan bir boyutu vardır.
C-Allah kalplerde olanı bilir; dolayısıyla zorlama bir imanı kabul etmez.
D-İmanın yeri kalptir.
13. Yahudilerin kutsal kitabı aşağıdakilerden hangisidir?
A-İncil B-Tripitaka C-Bhagavat Gita D-Tevrat
14. Aşağıdakilerden hangileri ilahi bir din değildir?
A-İslamiyet-Maniheizm B-Hıristiyanlık-Sihizm
C-Budizm-Hinduizm D-Yahudilik-Bahailik
15. Noel ve Paskalya hangi dinin bayramlarıdır?
A- Yahudilik B-Budizm C- Hıristiyanlık D-Hinduizm
16. Havra(sinagog) hangi dinin ibadet yeridir?
A- Hinduizm B-Budizm C- Hıristiyanlık D- Yahudilik
|
17. Reenkarnasyon/tenasüh/ruh göçü; öldükten sonra ruhun başka bir insan, hayvan veya bitkide yeniden doğarak varlığını sürdüreceği inancıdır. Bu inanç aşağıdaki dinlerden hangilerinde görülür?
A-Budizm-Konfüçyanizm
B-Hinduizm-Yahudilik
C-Hinduizm-Budizm
D-Hristiyanlık-Şamanizm
18. Hıristiyanlıkta Hıristiyanlığı yaymak amacıyla yetiştirilmiş kimselere ne ad verilir?
A-Haham B-Sih C-Keşiş D- Misyoner
19. Aşağıdakilerden hangisi tek tanrılı bir dindir?
A-Hinduizm B-Hıristiyanlık C-İslamiyet D-Hiçbiri
20. Yalan söyleme, hırsızlık, zina vb. davranış ve tutumların bütün dinlerde yasak olması bize neyi ifade eder?
A-Bütün dinlerin aynı olduğunu
B-Bütün dinlerin katı kuralları olduğunu
C-Ahlaki ilkelerin evrensel olduğunu
D-Bütün dinlerin tanrı anlayışının olduğunu
Not Baremi: Her soru 5 puandır.
Başarılar dilerim.
|
>>>TIKLAYIN<<<
“DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ YAZILI SORULARI ”
SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“YAZILI SORULARI, YAZILI ARŞİVİ ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
“DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ KONU ANLATIMLAR ”
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ
>>>TIKLAYIN<<<
“DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORU BANKASI, TEST SORULARI ”
SAYFASINI GÖRMEK İSTERSENİZ
>>>TIKLAYIN<<<
“EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ BELGELER ” SAYFASINA GERİ DÖNMEK İÇİN
>>>TIKLAYIN<<<
EKLEMEK
İSTEDİKLERİNİZ VARSA AŞAĞIDAKİ "Yorum
Yaz"
kısmına ekleyebilirsiniz.
|